برگزاری دوره حفظ قرآن یک ساله ویژه دختران در خراسان رضوی
کد خبر: 4038542
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸

 برگزاری دوره حفظ قرآن یک ساله ویژه دختران در خراسان رضوی

مدیر مؤسسه فرهنگی قرآنی بیت‌الحفاظ نرجس(س) خراسان رضوی گفت: در حال برگزاری دوره حفظ قرآن یک ساله شبانه‌روزی ویژه دختران ۱۲ تا ۳۴ سال هستیم.

 موسسه فرهنگی قرآنی بیت الفاظ نرجس اعظم‌السادات برغمدی، مدیر مؤسسه فرهنگی قرآنی بیت‌الحفاظ نرجس(س) در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی اظهار کرد: در حال برگزاری دوره حفظ قرآن یک ساله شبانه‌روزی  ویژه دختران 12 تا 34 سال هستیم. دوره مقدماتی از تیرماه آغاز شد و به مدت 45 روز طول کشید و پس از آن کسانی را که شرایط ورود به دوره حفظ قرآن یک ساله شبانه‌روزی را داشتند انتخاب کردیم  که در حوزه‌های روانخوانی، تجوید و تفسیر با این افراد تمرین می‌شود.

وی ادامه داد: از دلایل برگزاری دوره حفظ یک ساله این است کسانی هستند که حافظه خوبی دارند و می‌توانند سریع حفط کنند، همچنین فراغ بال دارند و یا افرادی هستند که تمایل دارند زودتر قرآن را حفط کننند که در شرایط روزانه این شرایط فراهم نیست، چراکه هر فردی شرایط متفاوتی دارد، ‌اما در دوره حفظ یک ساله تمام برنامه‌های روزانه براساس حفظ قرآن بسته شده و برنامه‌های آموزشی و انگیزشی‌شان نیز متناسب با برنامه روزانه و حفظ قرآن انجام می‌شود.

برغمدی با بیان اینکه در دوره حفظ شبانه‌روزی، افراد روزانه حداقل 12 ساعت را به حفظ قرآن می‌گذرانند تا موفق به حفظ کل قرآن شوند، اظهار کرد: هم‌اکنون سومین دوره برگزار می‌شود و اگر کمک خیران نباشد نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم، با توجه به اینکه مؤسسه مکانی متعلق به خود ندارد و باید اجاره سنگینی پرداخت شود.

وی با بیان اینکه در دوره مقدماتی 45 نفر حضور داشتند، بیان کرد: هم‌اکنون در دوره شبانه‌روزی حدود 35 نفر حضور دارند و اقامتشان نیز در مؤسسه به‌صورت شبانه‌روزی است. همچنین علاوه بر شهرستان‎های خراسان رضوی، افرادی از استان‌های مختلف کشور نظیر تهران، سیستان و بلوچستان و هرمزگان در این مؤسسه مشغول حفظ قرآن هستند.

برغمدی یادآور شد: در این دوره افراد علاوه  بر حفظ قران، روخوانی و روانخوانی با لهجه عربی و تجوید و مفاهیم قرآن را فرا می‌گیرند و البته کلاس‌های هنری نیز در کنار این کلاس‎ها برگزار می‌شود.

مدیر مؤسسه فرهنگی قرآنی بیت‌الحفاظ نرجس(س) اظهار کرد: با توجه به اینکه افراد در مؤسسه اقامت می‌کنند، تمام هزینه‌ها با مؤسسه است و تنها هزینه کمی از آنها دریافت می‌شود. این افراد هر 45 روز، به مدت چهار  روز نیز  مرخصی دارند.

وی با اشاره به اینکه کلاس‌ها در داخل حرم  مطهر برگزار می‌شود، گفت: برگزاری دوره‌های تربیت مربی حفظ قرآن، تربیت مربی روخوانی، تربیت مربی تجوید و... را نیز داریم، به‌طوری‌ که برای گروهی ۳۵ نفره که از عراق آمده بودند دوره تربیت مربی حفظ قرآن را در حرم مطهر در قسمت زائران بین‌الملل برگزار کردیم.

انتهای پیام
captcha